Thursday, November 13, 2014

First time kena hon.

Syukur alhamdulillah akhirnya aku sampai juga di opis sebelum pukul 8 setengah. Hari ni hari kedua aku drive by my own pergi kerja. Perasaan nerveous bawa kereta tu punyalah Tuhan jak yang tau. 


Bangun pagi pukul 6setengah. Ya Allah terlepas lagi subuh, qada' seja la. Semalam sudah niat untuk pergi kerja awal hari ni . Awal lah sangat kan pukul 7setengah tu. hahaha. Yes, memang awal pun sebab aku tidak mau pisang berbuah dua kali. Tau kenapa? Sebab kemarin aku betolak pergi kerja pukul 8, so sampai ofis pukul 9, lambat la jawabnya, sebab terkedek2 bawa kereta, almaklumlah 1st day bawa kereta kemarin naik jalan besar. 

Berbekalkan pengalaman kemarin, aku siap jak iron baju tuk pergi kerja, aku start my waze. Ala WAZE yang navigator tu, maciam ja la tidak tau jalan kan. Haha.. Actually aku guna waze ni saja mau tau trafik camna so bole prepare awal2 mau ikut jalan mana. 

Mau dijadikan cerita pagi ni, aku kena hon oleh kereta belakang sebab lambat keluar simpang. Ceh! tidak nampakkah stiker P yang aku lekat tu. Tau la pakcik2 ni kan selalu ja mau hon, asal lambat sikit hon. Kesah apa aku, asal aku selamat keluar simpang sudah la.  So that's my 1st time kena hon. Thanks pacik sebab hon aku, tidak gelabah pun aku oleh hon pacik tu. 

No comments:

Post a Comment